Advies in
Kunst &
Cultuur

Visie

De kunst- en cultuursector verandert snel. Digitalisering, voorkeuren en samenstelling van het publiek, nieuwe vormen van productie, promotie en distributie: alles is in beweging. Dit biedt nieuwe kansen.

Ik help organisaties en overheden om hierop in te spelen. Dit begint bij het (verder) ontwikkelen van een strategische visie. ‘Veranderen om jezelf te blijven’, het klinkt cliché. Maar een organisatie echt toekomstbestendig maken is spannend en geeft energie.

Visie is de eerste stap, deze uitdragen is de volgende. Hoe vertel je waar jouw organisatie voor staat en waar je naartoe wilt? Ik geef graag communicatieadvies dat houvast biedt, zowel intern als extern, op hoofdlijnen en in de details.

Een (nieuwe) strategische visie vraagt vaak ook aanpassingen in een organisatie. Desgewenst geef ik organisatieadvies. Van het opzetten en begeleiden van een reorganisatie, tot helpen bij de voorbereiding van gesprekken met individuele medewerkers.



Een voorbeeld van een toekomstbestendige strategie: IFFR Live

BXFK-ZYOTPk

IFFR Live is een goed voorbeeld van hoe je nieuwe ontwikkelingen kan omarmen om de missie van jouw organisatie 'future proof' te maken.

Tijdens het IFFR zitten bioscoopzalen vol. Maar dezelfde films hebben moeite een publiek te vinden buiten het festival. Hoe kan IFFR deze films steunen, ook buiten Rotterdam? Door ze tijdens het festival simultaan te vertonen in meer dan 40 Europese bioscopen! Het publiek in iedere zaal is getuige van de Q&A met cast en crew en kan vragen stellen via Twitter.

Ik heb IFFR Live in 2015 gelanceerd. Tijdens IFFR 2018 is alweer de vierde editie van IFFR Live.

Hoe ik werk

Na een oriënterend gesprek formuleer ik vrijblijvend de vraag vanuit de opdrachtgever, maak ik een plan van aanpak en doe ik een offerte. Indien nodig betrek ik hierin partners.